torsdag 6 april 2017

Botänget

Mönster: Det här är Dödergöks nya mönster Botänget! Jag har teststickat mönstret för att se om det passade mitt handfärgade garn och det gjorde det!
Återigen har Erika gjort ett superfint mönster som är lätt att följa och med ett riktigt fint resultat. Det var första gången jag stickade den här sortens tumkil och den blev riktigt bra. Det kan vara den sortens tumme som passat bäst på min hand hittills. Kul att prova något nytt också.


Garn: Det vita och gröna är Manduzana 2-trådig Leicester och det gula är Manduzana 2-trådig Gotland. Det blev en helt fantastisk yta av garnet, en luddig aura fast ändå tydligt mönster. Det gick åt knappt 60 gram av det vita, 40 gram av det gula och 5 gram av det gröna. Men då stickade jag den större storleken och med en kvarts storlek större stickor eftersom jag stickar rätt hårt. 

Stickor: 2.75 mm till resåren och själva mudden och 3 mm till resten. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar