tisdag 28 mars 2017

På stickorna just nu

Jag har varit lite oinspirerad gällande stickningen på sistone. Inget har känts sådär wow-kul. Det är som att inget garn har passat med något jag velat sticka. Oinspirerat helt enkelt. Men trots det har jag stickat lite.

Just nu håller jag på och teststickar ett vantmönster till Dödergök i mina egna 2-trådig Gotland och 2-trådig Leicester. 


Den här stickningen tror jag är boven i stickinspirationsdramat. Om ni följer mig på instagram har ni säkert följt alla bakslag gällande Loppan. Jag har repat och repat och repat den här koftan så många gånger och fått tänka och anpassa på egen hand så den har liksom sugit ur all glädje ur stickningen. Sad but true. 


En mycket roligare stickning jag har på gång är Glittertind i garn direkt från skåpet. Det kändes faktiskt väldigt peppigt att plocka garn ur garnskåpet och sätta igång direkt och sticka något riktigt fint. Glittertind är ju också det bästa barnkoftemönster jag någonsin stickat så det är ju också peppigt.

I övrigt är det lite upp och ner just nu eftersom jag håller på och byter antideppmedicin. Men det kommer nog bli bättre snart. Tur att jag har stickningen i alla fall.


5 kommentarer:

  1. Åh stickningen är det som håller en flytande i dåliga perioder. Jag håller med, tur man har stickningen då!
    Har sett på instagram alla delar med den oturdförföljda loppan. Hoppas den ändå blir klar så småningom så du får njuta av att ha den på! :-)

    SvaraRadera
  2. Loppan blir ju fin iaf, men jag känner igen känslan. Slängde en halvfärdig Nancy en gång och det var underbart att slippa den frustrationen. Vissa plagg vill bara inte bli stickade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, ibland är det rätta nog att bara slänga skiten!

      Radera
  3. Det gula garnet i vanten ser ut som rent guld, har du färgat själv?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är gult färgat på grått. Det blev helt fantastiskt :)

      Radera