fredag 24 oktober 2014

Syfestivalen

Idag har jag varit och besökt höstens Syfestival i Älvsjö. Trots att jag och sambon kom dit efter lunch så var det sjuuuukt mycket folk. Roligt men trångt!

Jag besökte Magasin Duetts monter där jag hittade flera stick- och instragramvänner som stod och sålde garn, bland annat till mig, haha. 


Jag var ju tvungen att besöka Tant Kofta också, denna härliga människa! Hos henne köpte jag finfint sockgarn i starka färger.


Jag passerade Ullcentrum också. Där köpte jag inget den här gången, men det fanns mycket fint där.


Det här garnet kom jag hem med. Jag hittade Lang Jawoll och Cinnia hos Magasin Duett, rosa sockgarn och regnbågspaket hos Tant Kofta och gult handfärgat sockgarn av Limmo-Design. Men även en del Opal som kanske ska bli julklappar och ofärgat garn till mitt "företag". 



Jag fick även med mig ull hem i form av både kardflor och topsband. Direkt när jag kom till Syfestivalen letade jag mig fram till Limmo-Design och kastade mig över hennes handfärgade ull. Hon är så sjukt bra på det här med ull och spinneri.

I övrigt så träffade jag både människor som jag träffat förut och som jag inte träffat förut men följt på instagram. Det är så roligt att få ses och kramas en stund. Jag är så tacksam för alla vänner som stickvärlden har gett mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar