torsdag 9 oktober 2014

Sticka för brösten

Ingen har väl missat att oktober är en rosa månad? Den här månaden körs kampanjen Rosa bandet som går ut på att uppmärksamma bröstcancer och även samla in pengar till forskningen. 
I min omgivning har det funnits människor som både överlevt bröstcancer och som inte har gjort det. Det känns extra mycket när det kommer så nära inpå. Vi känner nog alla till någon som har drabbats.

Just på grund av detta så har jag startat en insamling på cancerfondens hemsida i Rosa bandets namn. Insamlingen heter Sticka för brösten och vänder sig främst till alla som stickar eftersom jag upplever att stickare generellt är otroligt generösa. Nu uppmanar jag er att gå in och skänka en slant!
Jag vet att många lägger undan en peng för varje nystan man stickat upp, varför inte ta dom pengarna den här månaden och skänka dom?

(Klicka på länken ovan för att komma till insamlingen)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar