tisdag 2 april 2013

Min nya bästis; Gertrud


Jag har blivit med spinnrock! Jag fick en av en kompis mormor för flera år sedan men den var i alldeles för dåligt skick, sorgligt nog. Men i helgen kom svågern på att han hade en i källaren så den blev min! Efter lite konsultation från Elin så kom jag fram till att den nog faktiskt var funktionsduglig. Så efter massa pill och slit och googlade så har jag nu fått en ny bästis, och hon heter Gertrud. Jag vet inte varför men det namnet fastnade i huvudet, så det fick det bli. 


Trots ett skevt hjul med spricka i så har jag faktiskt börjat spinna. Jag fick ju en snabbkurs i somras av Elin så jag utgick från det jag kom ihåg och testade fram det jag inte kom ihåg, haha. 


Jag har till och med börjat få upp farten nu, men det blir inte alltid jämnt. Och  garnet får alldeles för mycket tvist men jag antar att det är sånt som ger med sig med tiden!
Nu ska jag försöka mig på det här med plying. Kanske. 

Har ni några tips till en nybörjarspinnare så dela gärna med er! Kanske finns det något lite manick jag bara måste införskaffa eller så?

4 kommentarer:

  1. FANTASTISKT FINT! Och MODIGT! Jag har börjat tänka att jag ska våga förstå en gammal rock nån gång snart... Du ba' "Jag kör!" och spinner dessutom jättefint direkt! Du är fabulötastisk! ÄLSK!

    SvaraRadera
  2. Det är underbart att utöka umgängeskretsen lite! Inga tips har jag att ge men skickar ett lycka till och lite hejjarop!

    SvaraRadera
  3. Å vad kul! Grattis! Jag har några extra spolar som inte tillhör min rock egentligen men sim fortfarande inte är nyproduktion. Dock så använder jag dem inte så värst mycket. Tycker det duger fint att spinna två 50grams härvor istället för en stor:)

    SvaraRadera
  4. Den kommer du ha roligt med. Syns att du kommit igång ordentligt. Du skulle sett mina första försök. Jag har inget tips egentligen förutom att trampa på och njut. :)

    SvaraRadera