måndag 28 januari 2013

Stickmys i Rättvik

Jag har haft en underbar helg i Rättvik! Jag har fått träffa fina människor, både kända och okända. Och jag har fått sticka massor. Och lärt mig massor. Det här var verkligen vad jag behövde nu! Tack alla ni som var där för den här helgen :)

Jag tog ovanligt lite kort under helgen men här får ni se några i alla fall.

Dödergök var färgglad om benen och fötterna. 

Linda, Ulrika och Ella pratar och stickar.

Fina Lisa och Johanna! Åh, vad jag tycker om dessa människor!

Jag fick världens finaste lilla burk av Lisa. Det ska bli min stickmarkör-burk :)

Utsikten från stugan vi sov i. Så otroligt vackert. Mest på fredagen eftersom det var då solen sken ;)

Krokning pågår!

Det fanns så mycket fint garn att köpa. Det låg upplagt utmed väggarna hela helgen så det var bara att gå och gosa med det när andan föll på.

Jag stickade mest på min Owl-tröja

Men också på ett par Pomatomus-sockor i Crazy Zauberball.

Fina stickerskorna; Ulrika, Johanna, Maria och Anette

På söndagen hade Lisa en kurs i dubbelstickning som jag gick. Hur roligt som helst!

Jodå, en himla massa garn fick jag med mig hem också. Fiiint garn. Jag har sparat hela hösten så jag kunde unna mig lyxgarner. Två härvor Colinette Jitterbug, två härvor Colinette Cadeza och fyra härvor BC Garn Shetlandsuld köpte jag. Och så vann jag ett tunt garn från Sannsticks i en jäääättefin lila. Jag är så sjukt nyfiken på Colinette's garner, jag har aldrig kostat på mig sånt garn förut, men det verkar helt underbart! 

8 kommentarer:

  1. Det sur ut som om ni hade det huuuuuur mysigt och trevligt som helst!! *avis* Och vilka härliga garner du köpte!! =)

    SvaraRadera
  2. Gud vad mysigt det ser ut!!! Har du några planer på att åka på nåt i sommar? Jag ska på Stickstämman men är ev. sugen på nåt mer... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förhoppningsvis ska jag åka till Fattigskogen i år igen. Jag hoppas hoppas hoppas i alla fall :)

      Radera
  3. Hej min vän! Härliga bilder med finfina stickerskor. Jag får riktig abstinens efter er finisar när jag ser bilderna! Är glad för din skull att helgen blev bra. Kram

    SvaraRadera
  4. Vet du vad det är för mönster på den gröna sjalen med röd ytterkant?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en Shetland Triangle Lace Shawl; http://www.ravelry.com/patterns/library/shetland-triangle-lace-shawl

      Radera
  5. Åh vad härligt det ser ut. Hoppas vi ses i Fattigskogen :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan,

    Tänkte bara nämna att du har en award att "hämta" på min blogg. Absolut inget krav på att du gör den vidare eller så, men kan ju vara kul med lite uppskattning ändå. :)
    http://pleu.blogg.se/2013/january/inspirerande.html

    MVH,
    Pleu

    SvaraRadera