torsdag 10 november 2011

Ett foto i timmen-torsdag.

Dags för Ett Foto i Timmen idag. Här hittar ni flera deltagare.

08:10 - Vaknar, dricker morgonkaffe, sätter på radion. Älskar Morgonpasset i P3.


09:10 - Pluggar en himla massa.


10:10 - Äter frukost och tittar på veckans avsnitt av Desperate Housewives. 


11:10 - Sitter i kökssoffan och pluggar vidare. Solen skiner och gör det hela lite lättare.


12:10 - Björn kom hem från en förmiddag i skolan.


13:10 - Stickade ett par varv mellan all läsning.


14:10 - Älskar tända ljus. Allt känns så mycket mysigare då.


15:10 - Pluggar vidare och dricker té.


16:10 - Tittar ett par minuter på Kvinnofängelset och kikar runt på Ravelry.


17:10 - Har läst lite mer och tar ännu en paus. Kvinnofängelset, online stickcafé på facebook och lite stickning.


18:10 - Pluggar...


19:10 - ...ännu mer.


20:10 - Lagar sen middag.

21:10 - Har precis ätit upp chili con carne med veg.färs och etiopisk peppar. 


22:10 - Sambon tyckte att han var himla rolig och ställde den här framför mig när jag låt uppgiven i soffan med kursboken över ansiktet. Blivande prästhumor.


23:10 - Pluggar ännu mer och dricker kaffe. Bara ett par sidor kvar, sen är boken slut och jag får sova. Tack och godnatt för idag!

9 kommentarer:

  1. Härligt start på morgonen :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  2. Så det var ni som fick solen idag... Ser mysigt ut att sitta och plugga i kökssoffan.
    Tittar in igen lite senare för att se resten av din dag!

    SvaraRadera
  3. Vi har också besök av solen idag, riktigt härligt!

    SvaraRadera
  4. Ja, jag såg alla dina mönster hos Korp. De hade hängt upp dem så prydligt där i sin monter! :)

    SvaraRadera
  5. Nu gjorde du mig otroligt sugen på att sticka - det har jag inte gjort på många år! Förr hade jag alltid en stickning i händerna framför teven, kan sakna det numera ...

    SvaraRadera
  6. Pfhui, vilken mastodont plugg-dag! Tur att du tar lite välförtjänade pauser ibland, stickning är bra för att vila hjärnan ibland. Glöm inte att sträcka på nacken ibland, jag fick rätt ofta ont i nacken när jag pluggade och alltid satt med näsan i en bok eller tittade på stickningen i knät.

    SvaraRadera