fredag 18 mars 2011

Ljuslågor?

För ett par dagar sedan kände jag att jag behövde utmana mig själv lite i stickningen. Jag har länge kikat på en Candle Flame men bangat eftersom jag trott att engelska mönster är toksvåra. Irriterad över min feghet så satte jag mig ner en morgon och började översätta mönstret från engelska till svenska och det gick ju hur lätt som helst, med hjälp av en ordlista på engelska stickord som jag fått från Lena. Jag fick den av henne för knappt ett år sedan och lovade då att jag skulle sätta igång med engelska mönster, och nu äntligen!
Så ja, nu har jag började på min Candle Flame och älskar den. Den är både fin och behaglig att sticka.

2 kommentarer:

  1. vilken underbar en...och vilka färger *me like*

    SvaraRadera
  2. Lycka till, det ser ut som det går ua!

    SvaraRadera