söndag 8 augusti 2010

Rutväska.



Det blev alltså en väska av alla rutor! En lagom liten väska för plånbok, nycklar och diverse andra småsaker.
Jag måste bara skryta med att jag både har sytt ihop fodret och sytt fast det alldeles själv!! Jag kan inte sy, jag förstår inte riktigt hur det går till och har aldrig gjort det. Men det här klarade jag alldeles själv och är riktigt stolt över det!

Mönster: Jag använde Fru Inez mönster till rutorna. Annars använde jag inget mönster. Jag virkade ihop rutorna (24 stycken), virkade ett axelband och sydde i fodret.
Garn: Drops Muskat, cirka 70 gram av varje färg. Jag avskyr verkligen att arbeta med det garnet eftersom det delar sig hela tiden, men det är glansigt och fint så jag står ut ändå.
Virknål: Storlek 4.

3 kommentarer:

  1. Nice! Snygga färger :) Jag kan inte heller sy men jag har många gånger funderat på det där med att fodra en väska.. Men, det får vänta tills jag har tid, pengar och plats för en symaskin :)

    SvaraRadera
  2. Det blev en snygg väska!Bra gjort av dig att fixa fodret trots att du påstår att du inte kan sy. Nu har du bevisat motsatsen.
    Maria

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, snälla ni. Jag är himla nöjd med väskan! :)

    SvaraRadera