torsdag 19 augusti 2010

Pulsvärmare/muddar.

(Det kom en liten katt och började slicka på muddarna när jag försökte ta kort på dom. Gotlandsull smakar tydligen gott :p)

Idag har jag virkat muddar av mitt egenspunna gotlandsgarn. Dom blev inte så stora eftersom garnet inte var så långt, men dom värmer nog bra ändå. Jag sydde fast lite pärlor på muddarna också så de skulle se lite roligare ut :)
Det känns mycket roligare att göra saker av garn som man har gjort alldeles själv. Man blir alldeles stolt då!

Jag måste bara få reda lite i en sak. Vad heter det? Pulsvärmare? Muddar? Är det ens samma sak? Jag tycker att muddar låter lite mysigt än pulsvärmare, det låter så tråkigt. Vad säger ni?

Mönster: Inget. Jag virkade 27 lm, slöt till en ring med en sm och virkade runt i sju varv med nedtag i bakre maskbågen. Till sist sydde jag fast pärlor. Jag hade hellre virkat fast pärlorna men garn var för tjockt och pärlhålet för litet.
Virknål: Storlek 4,5.

3 kommentarer:

  1. Jag blir så imponerad av alla som kan spinna eget garn! Muddarna blev jättefina! Ja, jag säger både muddar och pulsvärmare. Men jag håller med dig om att muddar låter mysigare.
    Ha det gott!
    Maria

    SvaraRadera
  2. Jag beundrar folk som börjar sticka och virka av sitt egengjorda garn så fort de börjat spinna. Mitt första garn ligger fortfarande och samlar damm i en låda. Till ingen nytta. :S Jättefina muddar Amanda!

    SvaraRadera