måndag 22 mars 2010

Taizé i Vadstena.

Den här inlägget kommer varken handla om virkning(okej, lite då), stickning eller vardagssörja, men jag kör på ändå :)
I Lördags var jag på en Taizédag i Vadstena. Där fick man chansen att åka till Mariadöttrarna och hälsa på i deras kloster. Det var väldigt spännande. Jag fascineras mycket kloster (och fängelser :p) så det var väldigt intressant att få vara där. Dom var mycket "slappare" än vad jag trodde. Jag förknippar klosterlivet med något gammalt stenhårt irländskt katolskt kloster där bön, arbeta och sova är det enda man får göra. Men så var det inte alls här.
Det var en fantastiskt nunna som mötte oss och pratade med oss. Hon var verkligen sprudlande glad :)

Annars har det inte hänt så mycket sedan jag bloggade sist. Jag har äntligen, efter två veckor i Östergötland, återvänt till Uppsala och min sambo. Som jag har saknat dom :) Men katterna är kvar i Östergötland fram till påsk, då får dom också komma hem.
Förutom det så har jag virkat en herrans massa, mest prinsesstårtor just nu. Men vilken tid det tar om man jämför med att virka en dammsugare eller ett ballerinakex!

Nu ska jag ta ut den färdiga lasagnen ur ugnen och önska er alla en god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar