söndag 1 mars 2015

Fireweeds

Nästan 1,5 månad efter Tour de Ski's slut blev mina Tour de ski-kal-sockor färdiga!


Mönster: Jag har stickat sockorna Fireweeds. Det är mina första flerfärgsstickade sockor och jag är riktigt nöjd med dom! Dom sitter lite tajt över benet men det gör inte så mycket. Sockgarn har ju en tendens att anpassa sig ganska bra efter kroppen. Jag kan verkligen rekommendera det här mönstret!

Garn: Sockorna är stickade i riktiga lyxgarner! Det rosa är Trekking som Tant Kofta har handfärg och det gula är Limmo-Designs tunna sockgarn i färgen Curry. Sån otrolig lyx att sticka med garn som man vet är handfärgat varsamt och med kärlek av två härliga kvinnor!
Det gick åt 54 gram av det gula och 30 gram av det rosa till mina fötter i storlek 40.


Stickor: Eftersom jag stickar så hårt så använde jag 2,5 mm till enfärgade partier och 2,75 mm till det flerfärgade.











6 kommentarer:

  1. De är fantastiska - otroligt snygg färgkombo!

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfina i färgerna du valt och extra kul att mönstret var så arbetet även på undersidan!

    SvaraRadera
  3. Vilka fantastiska sockor så vackra. Älskar färgkombon.

    SvaraRadera