söndag 8 juni 2014

Sunny solution

Jag är tillbaka! Den senaste veckan har jag skrivit hemtenta och gjort massa annat. Men nu är den inskickad och jag har sommarlov = massa tid för stickning. Hurra!
Nu ska ni få se min asfina Solution-sjal istället. 


Mönster: Solution av Kamilla Svanlund. Jag älskar det här sjalmönstret! Det blir så sjukt snyggt och det är roligt att sticka. Kamilla är bäst på design! 

Garn: Splendor från Easyknits i färgen Fields of Gold. Garnet innehåller 55% BFL-ull och 45% silk och är heeeelt fantastiskt! Det är mjukt och lent och vackert och har så snyggt fall.
Till sjalen gick det åt 160 gram, men jag gjorde den också större än vad mönstret säger. 


Stickor: Jag stickade med mina Knit Pro 4 mm. 








Jag hittade en tron i en park och försökte se så kunglig ut som möjligt. Det gick sådär, haha.


6 kommentarer:

  1. Oj så fin! Har funderat på att sticka en jag också, men tyckte den såg så liten utan (och är slö och orkar inte lägga till) men din blev ju alldeles stor och alldeles underbar! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gört! Jag har gjort den lite större men annars kan du ju bara ta ett tjockare garn :)

      Radera
  2. Superläcker! Solution har funnits länge i min kö, kanske dags att lägga upp för den nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och heja heja! Klart du ska sticka en, det är en fantastisk sjal!

      Radera
  3. Vad är BFL-ull?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ull från får-rasen Blue Faced Leicester :)

      Radera