fredag 2 februari 2018

Lilla Sundsjön

Mönster: Lilla Sundsjön av Dödergök. Jag erbjöd mig att teststicka det här mönstret tidigare i vintras och jag blev verkligen nöjd, både med mönstret och stickningen. Även den här blev en present till vänners barn och dom blev väldigt glada. Och tur är väl det eftersom det är ca det finaste jag stickat! 

Garn: Manduzana Merino Sock Sport i färgerna Natur och Salazar. Till storlek 6-9 månader gick det åt 27 gram natur och 101 gram grönt. 

Stickor: 3 mm till resåren och 3,5 mm till resten om jag minns rätt.







3 kommentarer:

  1. Jag förstår att mottagaren blev glad, för koftan är verkligen fin. Och "barnvänlig" - en kofta är lättare att ta på än en tröja, speciellt en med raglan eller med runt ok som din. Grattis till en fin kofta säger jag till den som fick den!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att mottagen blev glad. Tänk att få en så fin kofta till sitt barn. Det är lättare att ta på en kofta än en tröja på ett litet barn, tänker jag.

    SvaraRadera