tisdag 1 augusti 2017

Bäbiskläder x2

Tydligen är det så att alla jag känner ska få barn under hösten, haha, så under våren har jag stickat en hel del bäbiskläder. Jag har varit dålig på att fota stickningar över lag på sistone men nu har jag köpt en ny kamera (äntligen!) så nu ska ni få se vad jag stickat! Vi börjar med en kofta och mössa.


Mönster: Rilletröja/Kofta med resårkanter av Lene Holme Samsöe. Mönstret kommer från häftet Babystickning på stickor 3. Jag gillar verkligen häftet, det finns så mycket fina plagg i det. Sen är mönstren inte ultimata men det går an.

Garn: Magasin Duett Coast, som är en ull/bomull-blandning. Jag stickade med två trådar för att få rätt stickfasthet. Det gick åt totalt 90 gram när jag stickade storlek 0-3 månader.

Stickor: 3 mm


Mönster: Bits + Pieces av Veera Välimäki. En alldeles vanlig babymössa med i-cordkanter. Jag har ingen aning om storleken är rimlig eller så men det var ett väldigt bra mönster att sticka efter. Här har jag stickat storlek 3 månader.

Garn: Resten av Colinette Jitterbug i Velvet Plum och Wasabi Squeeze. Totalt gick det åt ynka 26 gram.

Stickor: 2.5 mm


2 kommentarer:

  1. Otroligt gulligt! Har ingen liten att sticka till, men känner ju att suget att sticka pyttelitet kommer när man ser det här. Bara älskar mössan.

    SvaraRadera
  2. Superfina båda två. Den mössan ser verkligen ut att ha en fin form.

    SvaraRadera