lördag 31 december 2016

Längtan till Gotland


Mönster: Här har jag ännu ett par sockor som varit klara i flera månader. Mönstret är Längtan till Gotland av Kammebornia. Superfint mönster men jag varit tvungen att göra om ganska mycket för att dom skulle passa mina fötter. Dels så gjorde jag en extra ros och gick upp till stickstorlek 3 mm på det flerfärgsstickade (som blev lite väl glest) för att sockan skulle gå på mitt ben. Och sen minskade jag hela benet ner till 60 maskor och hade det över hela foten för att dom skulle sitta tajt och bra på foten. 

Garn: Garnet är Manduzana Sock rakt igenom. Den gula är Gyllenroy, den gröna är Salazar och den lila är Strings McGee. Totalt gick det åt 82 gram. 

Stickor: 3 mm på det flerfärgsstickade och 2,5 mm på resten.





2 kommentarer:

  1. så fina! Är sugen på att sticka ett par jag också!

    SvaraRadera
  2. I wish you a happy new year 2017, the joy of life and health. Verka

    SvaraRadera