onsdag 29 juli 2015

Vad jag stickar på just nu

Jag har inte hunnit sticka så mycket på sistone. Jag har liksom varit upptagen med att färga, härva och nysta, paketera och posta garn. Vilken ju också är väldigt roligt! Men jag tänkte visa upp vad jag har på stickorna just nu.

Jag har letat upp den här sjalen igen som legat i en projektpåse sen i maj. Inte för att den är tråkig utan jag har stickat på massa annat. Nu är jag igång igen och är så pepp på att bli klar med den. Jag ser framför mig att den kommer att bli stor och röd och alldeles perfekt till hösten! Sjalen heter förresten Betula och mönstret är gjort av Viffla


Jag har också börjat på mitt andra par Anna av Dödergök, i den grå-rosa garnkitsvarianten. Älskar mönstret och blir löjligt stolt över att jag har färgat det här garnet. Vill sticka den här sockan i alla möjliga olika färgställningar!
Förresten, det finns garnkit kvar i min Etsybutik om du har missat att köpa dig ett!

Det här är allt jag har på gång just nu. Jag fnular på en tröja till sambon också men den är bara i tanken än så länge. Vad stickar ni på?

3 kommentarer:

  1. Den där sjalen blir så fin!
    Jag stickar lite planlöst på allt möjligt, måste styra upp det tror att augusti får bli en "göra klart"-månad. Har (som du vet) en nästan klar kofta, en sjal som är klar till 2/3-delar, en halv strumpa, en Marius-dess som behöver ett ok och så lite annat smått. Nej dags för lite strukturerad stickning!

    SvaraRadera
  2. Jag fick en liten bok med olika beskrivningar till hjälpstickningsprojekt, så jag håller på att sticka mig igenom alla mönster i den. Är klar med alla mössor men har inte orkat fotografera dem än. Det borde jag göra idag... ...men då måste jag ju börja med att resa på mig.

    SvaraRadera
  3. Vad är det för garn du stickar Betula i? har varit sugen på den så länge, får nog blir ett av höstens projekt. Men nu är det bland annat sockar och vantar på stickorna som kommer före. Det och en begynnande hög mormorsrutor till en fil!

    SvaraRadera