söndag 19 juli 2015

Minisemester

I början på veckan drog jag och sambon på semester på varsitt håll. Han packade motorcykeln full och åkte iväg med sin pappa för att besöka Sveriges alla domkyrkor (läs gärna om han äventyr på hans blogg) och jag tog tåget till Dalarna för att träffa saknade vänner. 

Dalarna är typ det vackraste jag vet!



Jag tror aldrig att jag ätit så gott som under dom här dagarna. Det var som att bo på lyxhotell. Bättre!



Den här hunden alltså. Kolla blicken! Hon ser så liten och vän ut men låt er inte luras. Världens mest uppmärksamhetssökande hund och jag älskade varje sekund, haha. 


Alva var lite lugnare. Och så himla fin! Jag är förvånad över hur mycket "stor hund" det var i dom här små hundarna. Inte alls som fördomarna om småhundar. 


Lisa stickade på sockan Anna i garnkitsgarn från Manduzana. Jag blev alldeles varm av att få se det på riktigt :)



Under semestern stod även fågelterapi på schemat. Jag tycker att höns är otroligt vackra och vill jättegärna ha höns i framtiden men jag är samtidigt lite rädd för dom. Mest rädd är jag nog för att dom ska picka på mig och att jag ska få ont. Men den här unga hönan fick jag klappa på och hon var hur snäll som helst. Jag var alldeles betagen av alla Dödergöks höns, så otroligt vackra. Jag hade kunnat titta på dom hela dagarna. 


Att få semestra hos vänner tillsammans med andra vänner som bor i ett hus som gör mig avundsjuk med ljuvliga hundar, vackra höns, fina katter och en helt otrolig trädgård var precis vad jag behövde just nu. Jag saknar dom redan men är uppfylld av pepp och glädje över att jag har dom.


Innan jag åkte hem fick jag en sen födelsedagspresent av Erika. Fina handdukar i lin. Och det bästa, hon har vävt dom själv! Sånt här hantverk gör mig varm ända in i själen.

Nu ska jag färga garn till nya garnkit till sockan Anna! 

2 kommentarer:

  1. Å vad fint du skriver om oss! Och du är alltid välkommen tillbaka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag kommer gärna tillbaka så fort jag kan!

      Radera