fredag 2 januari 2015

Skiss, provlapp och uppläggning - Stickameras koftKAL

Jag har äntligen satt igång med min uppifrån- och nerkofta i Stickameras koftKAL. Det ska bli en baskofta, lite längre än mina vanliga koftor, men långa ärmar, högre hals och resårkanter.
Som ni ser så är jag inte så bra på att rita, haha, men jag fattar ju vad jag menar i alla fall.


Precis som läxan sa så har jag stickat en provlapp. Jag har till och med tvättat den! Jag härmade Dödergök och gjorde provlappen till en framtida fick med i-cordkant. 


Efter måttande och räknande så lade jag upp och satte igång med stickandet. Jag hoppas verkligen att det här blir bra nu.
För övrigt så är jag sjukt nöjd med både garnvalet och färgen på garnet! 

4 kommentarer:

  1. Åh den färgen, verkligen underbar!

    SvaraRadera
  2. Jag har också precis kommit igång! Jättefin färg på din kofta.

    Garnfröken

    SvaraRadera
  3. Säger som ovanstående, men det tåls att sägas igen, superfin färg på garnet!

    SvaraRadera
  4. ser riktigt bra start ut, det där fixar du galant, såg att du flyttat åt mina trakter, är det linköpingsområdet? Har du hittat stickcafet? Ha det gott

    SvaraRadera