söndag 29 december 2013

Sigbart

Mönster: Under hösten har jag hemlighetsstickat på dessa vantar. Jag har bara kunnat sticka på dom när sambon varit i skolan eftersom han skulle få dom i julklapp. Ett par Sigbart av Kamilla Svanlund är från boken Vantar för alla årstider. Det är ett mönster som passar honom perfekt och riktigt nöjd blev han!
Garn: Rauma Finullsgarn. Det gick åt 25 gram av det gula och 25 gram av det gröna. 


Stickor: Jag använde 3 mm för att dom skulle bli större och passa hans hand. Det var sånär på lite för stora stickor och det kändes som att maskorna blev lite glesa. Men efter ett litet bad så såg det riktigt bra ut. 









9 kommentarer:

  1. Jäklar vilken snygg färgkombo.

    SvaraRadera
  2. Snygga!! Kul att han blev nöjd! Är boken värd att köpa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja! Det finns så himla många fina mönster i den så det är den absolut!

      Radera
  3. Underbara!!! Men oj, nu fick jag ännu mer på min "att sticka lista" ;) Boken var värd varenda krona - många fina mönster, enda problemet är med vilket ska jag börja... Tack och lov kan jag se vad du gjort och få inspiration.

    SvaraRadera
  4. Så fantastiska, riktigt härlig färgkombo! Lite mysigt det där att smygsticka, även om det kan bli besvärligt ibland :)

    SvaraRadera
  5. Vilket jobb du lagt ner på vantarna, superfina!

    Du får gärna kontakta mig om du skulle ha en utlottning efter nyår, isf kan jag sponsra med kakfatstativ som vinst. Jag har nyligen öppnat en webshop. http://allakansy.tictail.com/ där jag mestadels säljer kakfatstativ och borr att borra igenom tallrikar.

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  6. Jättefina vantar! Klurigt att smygsticka, men väl värt resultatet. Gott nytt år!

    SvaraRadera