måndag 9 december 2013

En omtumlande helg

Saker jag gjort den här helgen:

Gosat med systers familjs nya tillskott, fina katten Oscar! Han är släkt med våran katt Meeko, det märks på förståndshandikappet (även kallat inavel), haha.


Skänkt ca 6 kg garn till en förskola (mer om det i ett annat inlägg).


Voltat med bilen på väg till ett julbord.


Ätit ovan nämnda julbord!


Alltså, den här helgen har varit helt knäpp! Jag och Björn tog tåget till Östergötland i lördagseftermiddags för att äta julbord med hela min familj på söndagen. Vi träffade Björns föräldrar, käkade frukost ihop med min syster och hennes familj, gick i kyrkan och gosade med nya katten. Sen var det dags att åka till Stegeborg där vi skulle äta julbord och eftersom vi var så många så tog vi två bilar dit. Bilen jag åkte i åkte först, det snöade och vi körde sakta och plötsligt så svängde vägen men inte bilen. Den fortsatte rakt fram, kanade ner i ett djupt dike, välte och landade på taket. Och ut klev vi alla fyra, helt oskadda. Helt sjukt. Jag var aldrig rädd utan förstod i ganska god tid vad som skulle hända. Värst var det nog för syster som var i bilen bakom, innan hon fattade att vi mådde bra. Usch. Det är så märkligt att jag liksom har voltat med en bil. Och så knäppt att vi liksom blev upphämtade av pappa och åkte och åt julbord, som förvisso var asgott, men det är ju inte riktigt så en tänker att en bilkrasch ska gå till.
Jag och Björn är tillbaka i Uppsala och är mörbultade i kroppen men inget som är allvarligt (och dokumenterat i journalen är det också). Idag har jag rört mig lite som en 90-åring. Jag är alldeles stel i kroppen och blåslagen på ena benet, men också tacksam över att det bara är det. Jag tycker också lite synd om pappa som nu är utan bil, tur ändå att den här har sjungit på sista versen ett bra tag.
Ja, så kan det gå! Så ta det lugnt när ni är ute och kör. Och
använd bilbälte, för guds skull!

7 kommentarer:

  1. Så fruktansvärt obehagligt med bilolyckan! Men förstås fantastiskt att det inte gick värre. Hoppas att ni inte känner av några långvariga fysiska men, och att det löser sig med bilen till din pappa.
    Känns som att det varit en helg med lite änglavakt på flera håll. Två av mina nära vänner kom hem till att det brann i deras kök efter att de glömt ett ljus på köksbordet, och de trodde en stund att tre av deras fyra hundar hade tagits av giftig rök, men alla mådde bra förutom lätt chock på grund av röken och brandlarmet. Dessutom var de materiella skadorna relativt små mot vad de kunde varit, så även om det var hemskt så kunde det varit så väldigt mycket värre.

    SvaraRadera
  2. Så glada att ni är oskadda! Måtte varit hemskt... Kram fina Amanda! <3

    SvaraRadera
  3. Jag har inte ord för hur lycklig jag är över att det gick så bra! Älskade vän! Dig vill jag ha kvar läääänge! Vi ska sitta och sticka och fnissa tillsammans när vi är 90 också! :-)

    SvaraRadera
  4. Jösses, vilken tur att allt gick bra! <3

    SvaraRadera
  5. Oh, vilken tur att ni mår bra! Jag var också med om en liten krock för några år sedan, och sjuttsingen vad ont i kroppen man får efteråt även om det varken går fort eller man krockar hårt. Ta hand om er!

    SvaraRadera
  6. söta lilla! stor kram till dig!!!

    SvaraRadera
  7. Men oj, vilken helg - och tack och lov för att ni klarade er så bra!

    SvaraRadera