tisdag 20 september 2011

FO - Lilla koftan de luxe.


Den här koftan har legat utan knappar länge i en påse. Igår fick jag tummen ur och sydde på knapparna. Det blev inte så snyggt men det var faktiskt första gången jag gjorde det själv. Annars brukar sambon göra det eftersom han kan det här med att sy mycket bättre än mig. Men nu är den i alla fall klar.


Mönster: Lilla Koftan av PetraO. Jättebra basmönster för babykofta! Den egentliga storlek är 3-6 månader, men min kofta blev nog mer 0-3 månader.


Garn: Drops Baby Alpaca Silk, ca 60 gram sammanlagt. Ett fantastiskt mjukt garn, men jag vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag valde det. Vem ger en babykofta till ett par (snart) nyblivna förstagångsföräldrar gjord i ett garn som kräver handtvätt? Himla dumt tänkt av mig. Men den är i alla fall mjuk och skön.


Sticka: 4 mm rundsticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar