tisdag 20 mars 2018

Regnbågsfilten

Den här filten är typ det galnaste jag stickat och nu är den klar! I söndags fick den flytta hem till sin nya ägare; mina vänners barn Ester. Jag har planerat och stickat på den här filten sen innan hon föddes. Jag tänkte att det var fint med något som kunde följa med henne under en längre tid än en kofta som hon växer ur med detsamma. Jag gjorde den ganska stor, ca 90x120 cm, så att hon får plats under/på den i flera år. 

Mönster: Jag har stickat vanliga dominorutor över 41 maskor. Totalt blev det 234 rutor som jag stickade ihop i rader genom att plocka upp varje rad och sen göra en 3 needle bind off. Och så slutligen en rätstickad kant på det. Det blev riktigt bra om jag får säga det själv.
Det här har varit ett riktigt roligt projekt. Rutorna har varit en perfekt resestickning, lagom litet att ta med. 


Garn: Till ca 80% är det Manduzana Sock i olika färger, både "befintliga" färger och olika prov/felfärgningar. Resten är olika sorters sockgarnsrester bland annat Opal, Fabel och Admiral. Totalt gick det åt 795 gram, det är åtminstone vad filten väger. 

Stickor: 2,5 mm







2 kommentarer:

  1. Woooow! Den är jättefin! Fantastisk faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Alltså wow!!!!! Så himla fin!! Vilken fantastisk present, jag hade nog inte kunnat skiljas från nåt sånt fint 😉😀

    SvaraRadera