onsdag 11 juni 2014

Ett EFIT i juni

Idag är det EFIT. Jag far och flänger idag så jag lägger upp bilder när jag hinner. Resten kommer ikväll, typ. 

09:45 - Sitter i bilen på väg till systerdotterns skolavslutning. Morgon blev lite hektisk så då hann jag inte ta några kort. Det kan också vara så att jag glömde, haha. 

10:45 - Skolavslutning!


11:45 - Efter skolavslutningen så stannar alla och fikar med eget medhavt fika. Syster hade med sig pannkakstårta och bjöd på. 


12:45 - Efter skolavslutningen åkte vi (syster, svåger, jag, min sambo och båda syskonbarnen) till Smultronstället och åt glass. Sen mådde jag illa i flera timmar, haha. 

13:45 - På väg till bilen från Smultronstället gick vi utmed kanalen (Göta kanal). Åskmolnen tornade upp sig men det blev aldrig något av det. 


14:45 - Hemma och äter sen lunch. Björn lagade köttbullar i kokosmjölk med röd curry, bambuskott, bönor och lök. Så himla gott!


15:45 - Stickar lite på en häl. 


16:45 - Läser i tidningen om gårdagens speedwaymatch. Mitt lag förlorade. Nya tag nästa vecka!

17:45 - Har landat hemma hos svärisarna. Vi hamnade vid tv:n som visade Top Gear i väntan på maten i ugnen. 


18:45 - Maten är uppäten! Potatisgratäng, lax och sallad. Känns som om jag inte gjort annat än ätit hela dagen. 

19:45 missade jag att ta ett kort. Vi satt mest och pratade vi matbordet på uteplatsen. Tänk er ett kort på en stickning här, haha.


20:45 - Svärisarna bjöd på efterrätt. Jordgubbar och glass. 


21:45 - Björn med svärisarnas katt Sune precis innan vi åkte därifrån. 


22:45 - Vi bjöd in oss på spontan-kvällskaffe hos vännerna Samuel och Elvira. Mysigt!
Sen åkte vi hem och nu ska vi sova och inga fler bilder blev det. Tack, alla, för idag!
Sen åkte vi hem och nu ska vi sova och inga fler bilder blev det. Tack, alla, för idag!



4 kommentarer:

  1. Trevligt att se att du hänger med i alla fall, fast du flänger mycket i dag.

    SvaraRadera
  2. Härligt med skolavslutning! :)
    ~Titti

    SvaraRadera
  3. Ser ut att ha varit en kanondag - en sån där dag en vill spara för att plocka fram för att pigga upp sig när det kommer lite dystrare dagar <3

    SvaraRadera
  4. Ja, min trädgård börjar bli riktigt, riktigt bra. Det tar några år att få till den... :) Tack för fin kommentar om min Flowing Lines-tröja! Jag gillar den massor. Klart du ska sticka en också!

    SvaraRadera