lördag 15 februari 2014

Veckan som gått...

Den här veckan har varit lite kaotisk! Den började med att jag blev tokförkyld så att jag var alldeles matt i hela kroppen.


Tokförkylningen till trots så var jag hundvakt två dagar i rad. En energisk och glad staffe är bästa medicinen mot förkylning (åtminstone mentalt).


Den här bilden är helt magisk om en känner till Sotis historia med andra djur. I korta drag: han hatar dom! När Meeko, vår andra katt, kom till vårt hem tog det flera månader innan han accepterade henne fullt. Att han är på samma bild som en hund, en sprallig tonårshund dessutom, är fantastiskt! Dom är inte kompisar men efter ett slag på nosen från Sotis så vet staffen att inte bråka med katten i alla fall :)


Och medan allt det här har skett, plus det vardagliga livet med matlagning och disk osv, så har jag haft en hemtenta att skriva.

Det har varit stressigt och det gick till och med flera dagar utan att jag hann sticka en endaste maska. Men jag har åtminstone lyxat till det med att få se längdskidorna medans jag pluggade. Och så har världens bästa sambo tagit stort ansvar för hemmet. Och så har mina älskade katter plus hundvaktshunden gett mig energi mellan allt snorande. Men jag hoppas ändå att det dröjer innan en liknande vecka kommer igen!

3 kommentarer:

  1. Den där vovven ser misstänkt bekant ut. Vad heter hen? :-)

    SvaraRadera
  2. Hoppas förkylningen har släppt,så underbart att se en kisse som hittat hem, det finns så många sorgliga öden

    SvaraRadera