lördag 1 februari 2014

Afrikanska blommor


Efter Fattigskogs-lägret i somras blev jag ju alldeles biten av virkade african flowers och virkade en hel del under någon månad där. Men så tröttnade jag och både blommor och garn har legat i en påse längst ner i stickkorgen, men härom dagen blev jag sugen och plockade upp virknålen igen.
Just nu har jag 71 stycken virkade blommor. Jag tänker att om det ska bli någon filt till kökssoffan (det var planen från början) inom de närmaste fem åren borde jag virka blommorna lite oftare än var tredje månad, haha. 


7 kommentarer:

  1. Långtidsprosjekt är härliga oh dina rundlar också. Du får räkna ut snitt per vecka över 5 år, det brukar hjälpa och då känns det inte så massivt många :)

    SvaraRadera
  2. Wow, det kommer bli superfint vad det än blir!

    SvaraRadera
  3. Finfint;-) Har mitt "african flowers projekt" i huvudet och letar garn. Lycka till;-)

    SvaraRadera
  4. Du borde virka på dem lite oftare för de blir stört fina! Har varit lite sugen, men satsar nog på ett mindre projekt, annars kommer jag bara tröttna... ;)

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli toksnyggt!. Ibland är det bara bra att saker får ligga till sig. Själv har jag aldrig fastnat riktigt för virkning. Håller på med en matta som ska bli till sommarens uteplats men det är grovt och går fort. Stickning däremot kan jag sitta med 24 timmar om dygnet. :)

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt med svart! Så långt hade jag aldrig tänkt ;-)

    SvaraRadera