onsdag 2 maj 2012

Elva frågor!

Jag har fått en utmaning av Hedvig! Hon har gett mig elva frågor som jag ska svara på. Här kommer mina svar!


1. Gräver du i smöret?
Ibland, men sambon blir galen på mig så jag försöker att låta bli. Men jag har en dålig vana av att köra ner smörkniven i botten av paketet när jag är klar med den.

2. Vad gäller toapapper: är du en vikare eller skrynklare?

Vikare.

3. Hund eller katt?

Båda! Jag är uppväxt med världens bästa hund men har nu katter. Jag älskar dom båda.

4. Vilken person som du aldrig träffat skulle du vilja träffa?

Oj, jag vet inte. Det finns ju massa människor som man vill träffa. Det vore väldigt intressant att få sitta ner med  Soran Ismail, eller Magnus Betnér. Eller Jonathan Unge. Nu blir det bara en massa komiker här. Kanske Lillemor Östlin. Eller alla mina stickbloggvänner ;)

5. Vad skulle du säga till mig om du stötte på mig?
"Heeeej" antagligen. Jag blir så fruktansvärt blyg när jag träffar nya människor men jag skulle bli väldigt glad :)

6. Vad stod det i ditt senaste sms? (ok, man får censurera...)
"Kom och ligg här bakom oss. Eller inne i kyrksalen kanske." Det var från sambon. Vi var på distriktsårsmöte i lördags och jag mådde lite dåligt en stund. 



7. Om du skulle få anlägga en ny kroppsdel av något slag, vad skulle det vara? (Personligen skulle jag vilja ha svans...)
Svans vore roligt, men annars skulle jag hemskt gärna byta ut mina knän alternativt min rygg!



8. Vad är det roligaste du stickat/virkat/sytt osv?
Oj, vad svårt. Kurbitsvantarna var roliga eftersom det var första gången jag stickade med flera färger samtidigt. Jag älskar också Dödergöks ballerinasockor. Och min första Shetland shawl var riktigt rolig att sticka. Och Monkey socks såklart! 



9. Favoritfärg?
Lila, svart och rött. Jag älskar färg men blir alltid så feg när det kommer till att ha färgade kläder på mig. Det blir mest svart och lila.



10. Kjol eller byxor?
Kjol med tights. Jämt! Jag äger ett par jeans och det är mina enda byxor, så helt klart kjol.



11. Ojojoj, nu börjar det bli svårt att komma på något... Ris, pasta eller potatis
Pasta! Jag älskar pasta. Och potatisklyftor. Åh, vad svårt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar