måndag 11 september 2017

Glittertind i nässelgarn.

Mönster: Det här är mönstret Glittertind av Dödergök. Jag har stickat två koftor efter det här mönstret och rekommenderar det starkt. Dödergöks hyllningar till norsk stickning är perfektion, på riktigt!
Det här är storlek 1-3 månader och igår fick den flytta hem till mina bästisars 2 veckor gamla bebis. Hon har lite att växa i nu, haha. 


Garn: Jag har stickat i Onion knit No. 4 Organic Wool + Nettles. (Världens kortaste namn på ett garn, haha.) Det gick åt 2 nystan grönt och ett halvt nystan gult. Väldigt mysigt garn att sticka med men jag har ingen aning om hållbarhet och så men jag tänker att ett litet spädbarn inte sliter på en kofta så mycket. 


Stickor: 2,75 mm på allt enfärgat och 3,25 mm på det flerfärgsstickade. Om jag minns rätt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar